Meditatiecursus

There is no way to happinez, happinez is the way

Meditatiecursus IJburg

In deze reeks ga je elke avond andere vormen van meditaties, mindfulness en ontspanningsoefeningen ervaren zodat je kan ervaren welke vorm het beste bij jou past. De meditaties varieren in lengte tussen 10 minuten en een half uur. Meditaties die aan bod komen: ademhalingfocus, zenmeditatie, vipassana, loopmeditatie, meditaties in beweging, eenvoudige yoga als aandachtsoefening, geleide meditaties, lichtmeditatie, tibetaanse meditatie, concentratiemeditaties.

De meditatie en mindfulnessoefeningen die je leert kan je in je dagelijkse leven zelf doen.

We denken veel. Dit kunnen gedachten zijn die gaan over een gebeurtenis in het verleden of over activiteiten die nog plaats moeten vinden. Dat terwijl ondertussen ‘het nu’ op de automatische piloot wordt beleefd. Hierdoor mis je veel momenten, en ervaar je minder de kwaliteit van leven.

Deze Meditatiecursus (met Mindfulness) helpt je met alle aandacht vaker in het moment te zijn en te genieten.

Waar je aandacht is, daar ben je. Mediteren betekent met onverdeelde aandacht aanwezig zijn in het hier en nu. Bij wat zich op dit moment aandient, zonder het anders te willen dan het nu is.

Hier tijd voor vrij maken, ook al is het maar 10 minuten per dag, is gezond. Het haalt je uit je hoofd en brengt je meer in je lijf en in het moment. Je relativeert je dagelijkse bezigheden en zorgen. Je krijgt frisse energie en voelt je lichter en blijer. De kans is groot dat je meer gaat genieten van het hier en nu.

Het is stimulerend om dit in de cursus met andere mensen te doen, het gezamenlijk doen creëert namelijk een energie waardoor je ontspant en momenten van stilte in jezelf ervaart. En als je dit in je dagelijkse leven weet toe te passen heeft dit ook invloed op je relaties, je kinderen, je partner, je vrienden en je functioneren in je werk.

De meditatiecursus is voor beginners en voor mensen die al ervaring hebben dmv een andere meditatiecursus of mindfulnesstraining.

Data volgen, houd mijn facebookpagina Miraconsult in de gaten voor losse meditaties op de vrijdagochtend in de Tempel van Alledag

Aanmelden o.v.v. naam en adres via de mail: miracoaching@gmail.com

Reacties op de meditatiecursus

Wat een leuke kennismaking met zoveel vormen van meditaties, ik wist niet dat er zoveel verschillende vormen waren( Lucie M.)

Ik vind dat je dit heel fijn begeleid, ik vind het een feest om hier elke week te komen (C)

Dank voor je inspirerende begeleiding de afgelopen weken. Ik heb er wederom van genoten (H)

Het was goed! (Y).

Ik heb vcor het eerst sinds jaren weer goed geslapen na die avonden (B)

Wat fijn dat dit in de buurt is (E)

Fijne sfeer bij je en in Praktijk IJburg (A)

Anurag heeft voor Volkskrant Hart en Ziel een paar geleide meditaties ingesproken. Hieronder de reacties daarop:

Reacties nav een geleide meditatie:

Jongens, dit is fijn: geleide meditatie. Mag het ook twee keer per dag. Ik heb nogal moeite om te genieten van het hier en nu. Ik kan nogal moeilijk rompslomp loslaten, vooral de rompslomp van morgen. Dit werkt. Anurag heeft een heerlijke stem hiervoor; om je door je eigen lijf te leiden en je langzaam terug te brengen naar de ruimte waarin je bent. Een geweldig idee voor de lunchpauze op het werk. Wel zorgen dat je niet in slaap valt, want dat had ik nu al een beetje, zelfs terwijl ik zat. Is het de bedoeling dat je GEEN visioenen hebt van was die nog opgehangen moet worden, grijnzende stofzuigers, de administratie, kopzorgen en dat soort zaken? Dan is deze missie geslaagd. (Julia)

Heerlijk om zo eens even bewust te ontspannen. Ga ik vaker doen! (Estrella)

Ik doe al vaker aan mindfullness, soms vind ik het lastig om mijn gedachten uit te sluiten en luister ik wel naar de c.d. en de tekst, maar blijf dan toch in mijn hoofd zitten. Soms kan ik mij gelukkig wel goed concentreren en mij richten op het hier en nu.
Het is prettig om zo door je lichaam te gaan en te voelen hoe alles voelt en dat het er ook mag zijn. (Bea)

Heerlijk om zo ontspannen en geconcentreerd te zitten en te voelen. Ik ben dan heel aards en voel kracht door mijn lichaam stromen, kracht waarvan ik in ‘drukke ‘momenten heel goed besef het te hebben. Ik weet die kracht niet altijd optimaal te benutten, omdat ik niet durf en blijf steken in dingen die verkeerd zijn gegaan, maar die kracht is er wel degelijk en ik wil toch nóg meer die kracht gaan gebruiken door meer in het hier en nu te leven, zonder mijzelf af te vallen als het toevalligerwijs niet lukt. Want ik ben een mens en ik mag fouten maken, ik mag veel fouten maken en het ook weer goed maken. Ik mag er zijn , ik ben een waardevol mens en ik geef heel veel mensen om mij heen kracht en liefde en energie. Dus ik ga door, met aanwezig zijn in mijn lichaam en te voelen dat het heerlijk is zulk een lijf te hebben, in zulk een lichaam te mogen wonen. Het is een heerlijke ervaring, de geleide meditatie en ik ga het zeker vaker doen, die aandacht voor mijzelf heb ik nodig.(Agape)

Ik vond het fijn om de oefening te doen. Met je ademhaling kun je ontspanning brengen in je lichaam en dat is mooi om te ervaren. Ervaren, in het NU, bewustwording.(Marlinda)

Ik vond de geleide meditatie prettig en ontspannend (Vieke)

Ik werd er heerlijk rustig van. Dank je wel, Anurag. (Maiden)

De Mindfullness was erg prettig. De stem en het tempo van Anurag is prima. Van een zwoele stem en traag tempo word ik kriebelig, nu niet. Een paar keer dwaalde ik af, maar kon ook weer gemakkelijk terugkomen. Het is heerlijk zo’n oefening. (Emmy).

meditatiecursus